Box edukacyjny

Tu udostępniamy wiedzę - teoretyków i praktyków. Dla uczniów i nauczycieli.

Transformacja mediów> Sztuka informacji> Odbiór i tworzenie przekazów medialnych> Sztuka prezentacji i debaty> Film> Media publiczne> Czy wiesz że? (archiwum)> Pokój nauczycielski - inspiracje dydaktyczne> I edycja - Testy pierwszego etapu> I edycja - Testy drugiego etapu> I edycja - Broszura edukacyjna> II edycja - pytania i tematy> III edycja - pytania i tematy> IV edycja - pytania i tematy> V edycja - pytania i tematy>

Sprawdź kierunki-nagrody w Olimpiadzie

Nagrodami w Olimpiadzie Medialnej są przede wszystkim roczne czesne i gwarantowane miejsce na jednej z dwu uczelni: Uniwersytetu SWPS oraz UKSW. W ramach prezentacji tych cennych i przyszłościowych nagród, pragniemy zapoznać Was z kierunkami, które możecie wybrać. W przyszłym artykule przybliżymy czym może się pochwalić również Uniwersytet SWPS. Dziś prześwietlimy UKSW.

Wszystkie specjalizacje możliwe do wygrania na tej uczelni są specjalizacjami kierunku o nazwie „Edukacja Medialna i Dziennikarstwo”. Wspólna podstawa jest uzupełniona o specjalistyczne warsztaty, które każdy ze studentów sam wybiera w toku studiów. Ma to miejsce na III roku. Ale przejdźmy już do części najbardziej wszystkich interesującej: jakie to są specjalizacje?

Specjalizacja Prasowa

Jest to blok kierunkujący studenta na pracę w środowisku tekstów pisanych. Umiejętności jednak nie tyczą się jedynie periodyków drukowanych, ponieważ z biegiem lat, wszystkie gazety i czasopisma prowadzą swoje odpowiedniki internetowe. Na specjalizacji ćwiczony jest warsztat dziennikarza prasowego, umiejętności redakcyjno-wydawnicze oraz przekazywana jest wiedza dotycząca historii prasy i jej współczesnych form.

Specjalizacja Radiowa

Nie trzeba specjalnie zachęcać do wyboru tej specjalizacji osób, które chcą związać swoją przyszłość z radiem. Tutaj bowiem będą mogły zdobywać lub szlifować warsztat reportera i prezentera radiowego. Zostaną im zaprezentowane formy dokumentalne w radiu oraz poznają zasady multimediów i podcastów związanych z tematyką ćwiczeń.

Specjalizacja TV

Jeżeli chcecie w niedalekiej przyszłości zastąpić czołowych prezenterów Faktów lub Wiadomości, musicie najpierw nabyć umiejętności praktycznych związanych z warsztatem prezentera. Oddzielne ćwiczenia będą kształtowały postawy korespondenta i reportera telewizyjnego. Uczelnia może pochwalić się niedawno utworzoną pracownią technik telewizyjnych, wyposażoną choćby w specjalne systemy tłumienia dźwięku i green screen.

Specjalizacja Internetowa

To coraz szybciej rozwijające się medium nie tylko potrzebuje osób umiejących pisać, ale także tworzyć wirtualne środowisko. Ta specjalizacja jest nastawiona na naukę praktycznych umiejętności związanych z webmasteringiem, projektowaniem oraz programowaniem internetowym, a także przybliży tworzenie baz danych i systemy portalowe.

Specjalizacja Reklamowa

Można powiedzieć, że będzie to gratka dla osób związanych z fizyką, ponieważ reklama jest ponoć dźwignią handlu. Ćwiczenia pobudzające kreatywność, pokazujące jak projektować kampanie reklamowe to tylko niektóre z zagadnień poruszanych w tym toku studiów. Nieodzownym elementem działań reklamowych stał się Internet, dlatego jeden z bloków będzie właśnie o działaniach komunikacyjnych w nim.

Specjalizacja Public Relations

Tutaj poznacie zasady zarządzania komunikacją instytucji w kryzysie, nauczycie się tworzyć materiały i teksy PR. Nie mogłoby się jednak obyć bez typowych umiejętności mediacji i negocjacji, które zostały wpisane na listę niezbędnych absolwentowi tej drogi. Zdobyta tu wiedza jest podstawą rzecznictwa prasowego lub współtworzenia kompetentnego zespołu ds. komunikacji.

Specjalizacja Edytorska

Studenci przyswajają na niej tajniki DTP, czyli krótko mówiąc komputerowej obróbki tekstu w celu przygotowania go do druku. Druk jednak sam istnieć nie może, dlatego jest prowadzona również nauka projektowania graficznego. Można powiedzieć, że jest to całościowe przygotowanie do stworzenia jednoosobowego mini wydawnictwa. Albo kierownika wydawnictwa, ponieważ rozliczając pracowników, musisz wiedzieć co robią dobrze, a co źle.

Specjalizacja Edukacyjno-Medialna

Jest przeznaczona dla osób, które chcą się zająć w przyszłości prowadzeniem warsztatów propagujących media, uczących jak z nich świadomie korzystać oraz zwracać uwagę na ewentualne szanse i zagrożenia z nimi związane. Humanistyczne podejście do mediów stawia w ich centrum człowieka, a nie technologię, dlatego umiejętności prowadzenia i organizacji warsztatów będą skierowane właśnie na ten aspekt. Dodatkowo studenci zapoznają się z technikami kreatywnymi w mediach i edukacji oraz systemami e-learningowymi i wykorzystaniem multimediów w edukacji.