Box edukacyjny

Tu udostępniamy wiedzę - teoretyków i praktyków. Dla uczniów i nauczycieli.

Transformacja mediów> Sztuka informacji> Odbiór i tworzenie przekazów medialnych> Sztuka prezentacji i debaty> Film> Media publiczne> Czy wiesz że? (archiwum)> Pokój nauczycielski - inspiracje dydaktyczne> I edycja - Testy pierwszego etapu> I edycja - Testy drugiego etapu> I edycja - Broszura edukacyjna> II edycja - pytania i tematy> III edycja - pytania i tematy> IV edycja - pytania i tematy> V edycja - pytania i tematy>

Od dot.com do Web 2.0. Jak społeczność tworzy nowe media?

Scenariusz lekcji

Pomoce do zajęć:

Kartki papieru, długopisy, flamastry. Materiały dostępne na stronie akcji społecznej Internet bez chamstwa (kliknij tutaj).

Praca w grupach:

Zadaniem uczniów (praca w grupach) będzie opracowanie współczesnego kodeksy internauty. Jedna grupa pisze kodeks dla forum internetowego, druga np. dla czatu internetowego, trzecia – dla portalu społecznościowego np. Facebooka. Dlaczego taki kodeks jest nam potrzebny? Co jest głównym grzechem współczesnej komunikacji internetowej? Wspólnie wypisujemy na tablicy i omawiamy wybrane kategorie: wulgarność, pisanie dużymi literami (tzw. krzyczenie) itp. Analiza kodeksu internauty opracowanego w ramach akcji Internet bez chamstwa.

Praca domowa:

Wspólne redagowanie kodeksów internaty wypracowanych w grupie – praca on line lub „w realu”